Cântare rutiere metalice

În faza lor de pionierat, toate cântarele rutiere electronice au fost metalice.

Este cel mai simplu mod de abordare al unui cantar rutier in ceea ce priveste executia. Sunt necesare cateva scule simple si un aparat de sudura puternic. Si piata din Romania a fost invadata la inceputul anilor 90’ de astfel de cantare, majoritatea dintre ele au ajuns insa la depozitele de fier vechi.

Pentru a produce un cantar rutier metalic de buna calitate este nevoie de o investitie serioasa, pentru ca e necesara o acoperire a partilor metalice realizata in conditii profesionale.

Piata actuala din Romania nu justifica o astfel de investitie, iar pentru realizarea acestui tip de cantare, Philro Industrial a recurs la o colaborare cu o firma din Italia, TemoPese, o firma cu o traditie in domeniu de peste 100 de ani.

cantar metalic1

In combinatie cu Philro Industrial este realizata cuva modulara prefabricata, o solutie unica pe piata, creata pentru diminuarea costurilor si a timpului de instalare. Noua generatie de cantare rutiere metalice cuprinde componente inovative create si produse doar in Italia.

CÂNTAR AUTO METALIC MODULAR

Caracteristici generale

Podurile auto modulare sunt formate din doua sau trei module metalice asamblate cu opt grinzi IPE longitudinale sudate, a caror dimensiune variaza in functie de lungimea totala a cantarului auto.

Structura podului este acoperita cu placi metalice de 1 cm grosime prevazute cu profile antialunecare. Modulele sunt asezate pe suporturile sudate la baza structurii, si nu pe suruburile de prindere. Ferestrele de vizitare amplasate deasupra fiecarei celule de sarcina permit interventia usoara.

cantar metalic4

Structura tubulara incorporata in fiecare modul garanteaza conectarea perfecta a cablurilor celulelor de sarcina la cutia de jonctiune, pentru o mai mare protectie la coroziune. In modulul central se afla amplasat suportul pentru cutia de jonctiune.

cantar metalic5

 

Sablarea și vopsirea

Atat in partea superioara, cat si in cea inferioara a cantarului, sablare completa SA 2,5 ISO 8501. Este aplicat grund epoxidic SIGMAPRIME 200 sp. 100 microni. Strat exterior poliuretan alifatic acrilic RAL verde, SIGMADUR 520 sp. 70 microni. Grosime totala de 170 microni DFT ISO 19840. Proces de galvanizare la cald (certificat)

Galvanizarea in baie fierbinte este procesul prin care un strat de zinc este aplicat pe produs pentru a-l proteja de coroziunea atmosferica. In timpul galvanizarii, componentele din otel sunt scufundate in zinc topit la 440-450 C, astfel zincul acopera otelul si fuzioneaza cu suprafata, dandu-i rezistenta mecanica crescuta.

cantar metalic6

Procesul poate fi împărțit astfel:
  1. Pregatire: carlige pentru agatarea materialului de echipamentul de manipulare.
  2. Degresare la cald: pregateste suprafata pentru o decapare eficienta
  3. Decapare: sunt inlaturati toti oxizii si calaminele ramase de la tragere si rulare.
  4. Clatire cu apa: se realizeaza o noua spalare pentru a curata piesele de urmele de acid hidrocloric
  5. Spalare: piesele sunt scufundate intr-o solutie de saruri de zinc si de amoniu
  6. Uscare in cuptor: piesele sunt luate din baia de spalare si sunt transferate in cuptorul de preincalzire pentru o anumita perioada de timp.
  7. Galvanizare: scufundare in baie de zinc topit. Durata de imersiune vairaza in functie de forma si dimensiunea pieselor Etapa anterioara de preincalzire limiteaza la minimum improscarea cu zinc topit si deformarile.
  8. Pasivizare: o protectie aditionala postgalvanizare care ajuta la intarzierea formarii oxidului de suprafata (rugina alba)
  9. Dupa ce materialul a fost racit dupa galvanizare, defectele stratului de zinc sunt indepartate mecanic. Periajul este folosit pentru indeparta reziduurile de cenusa de pe suprafata materialului.
Cuva pentru cantar auto îngropat

Cuva prefabricata se asambleaza folosind trei module prefabricate din beton vibrat. Acestea se pot combina astfel incat sa obtinem cantar de orice lungime.

Sunt trei tipuri de elemente:

  • modul cutie – in numar de doua, ele reprezinta capetele cuvei prefabricate. Fiecare dintre ele gazduieste prima pereche de celule de sarcina
  • module C – acestea gazduiesc perechea centrala de celule. Numarul de Module C depinde de modelul cantarului auto.
  • module tampon-laterale: sunt amplasate intre modulele anterioare. Lungimea lor variaza in functie de lungimea totala a cuvei.

cantar metalic7

Descrierea modulelor
  • Adancimea fiecarui modul este de 75 de cm.
  • Fiecare modul este dotat cu propria margine.
  • Fiecare dintre modulele C si cutie sunt dotate cu doua placi metalice care ajuta la pozitionarea celulelor de sarcina si pentru realizarea impamantarii.
  • Toate elementele cuvei prefabricate sunt proiectate pentru a fi livrate intr-un singur transport, pentru modelul de 3x18m.
  • Orice modeul de cuva prefabricata se asambleaza intr-o singura zi.
  • Instalarea sistemului de cantarire se face in doua zile.
Lucrările de construcție realizate de client sunt:
  • saparea unei gropi cu 1 metru mai mare pe fiecare latura a cantarului.
  • o fundatie de beton de 10/15 cm cu plasa de sarma dubla.
  • puturile pentru colectarea apei. Numarul lor variaza in functie de dimensiunea cantarului.

Pentru detalii suplimentare puteti cere o cotatie de pret, iar pentru alte tipuri de cantare rutiere, puteti vizita pagina noastra dedicata cantareauto.com.