Cântare feroviare Cântare rutiere 9 mai 2014 Share Share Ce este un cantar combinat: rutier si pentru vagoane CF Cantarele combinate sunt un gen aparte de sisteme de cantarire, un model complex, dificil de produs si de instalat, si care implica principii de functionare destul de incompatibile, in cele doua moduri de utilizare: pentru camioane si pentru vagoane CF. Daca din punct de vedere tehnic este posibil a fi amplasate doua sisteme, unul CF si altul rutier, aceasta este o solutie preferabila. Singura justificare practica a optiunii pentru un astfel de model este existenta unui siloz de incarcare comun ale carui costuri de replicare sunt imense. Este bine de stiut ca eforturile de instalare sunt foarte mari si implica o experienta deosebita. Sunt piese foarte grele care trebuie manipulate si plasate sub acest siloz, intr-un spatiu limitat pe toate directiile care nu permite utilizarea unei macarale, sigurul mod de instalare fiind cel prin translatie orizontala, in pasi mici. Un sistem de cantarire CF trebuie sa fie pregatit sa cantareasca sarcini punctuale foarte mari circa 22-25 t pe o osie, dar circulatia este strict limitata la cele doua sine. Un sistem de cantarire rutier trebuie sa suporte sarcini punctuale mult mai mici, chiar jumatate din cele feroviare, dar plaja de rulare pe latimea cantarului este mare. Solutia unui cantar combinat implica punerea in comun a celor doua structuri de rezistenta ceea ce presupune o constructie mecanica imensa, cu consumuri de metal foarte mari si implicit cu costuri pe masura. Economia facuta prin optarea pentru un sistem combinat nu poate fi luata in calcul decat daca este legata de existenta unui siloz. Solutia a fost implementanta in multe locuri, cu precadere in fabricile de ciment, Lafarge si Heidelbergcement, dar si pentru mari operatori cerealieri, si se bazeaza pe trei platforme cu lungimea de 6m organizate in doua sisteme de cantarire independente, 6+12 m, dar sunt disponibile si alte dimensiuni constructive. Cantarirea se poate face doar pe platforma mare in cazul vagoanelor CF sau pe cele doua platforme insumand valoarea greutatilor in cazul camioanelor sau al unor vagoane CF mai lungi. Echipamentul se bazeaza in principal pe celule de sarcina Sartorius si pe un indicator de greutate dual de tip Combics Pro, tot de productie Sartorius. Platformele sunt realizate din beton armat, dar este disponibila si o varianta integral metalica. Incarcarea in camioane sau in vagoanele CF este controlata in mod automat, de regula cantarele combinate fiind integrate in sisteme de automatizare complexe. Modelul de cantar combinat este realizat doar de producatori cu mare experienta si implica o profunda intelegere a domeniului. Pentru mai multe detalii despre cantare rutiere sau cantare feroviare vizitati www.cantareauto.com si www.cantareferoviare.com !