Sistem de cântărire, facturare și control acces

 

Sistemul de cântărire, facturare și control al accesului de la Glina, produs de PHILRO Industrial pentru Ecorec SA, este cel mai performant sistem din țară, realizat și instalat integral de catre un producător unic, atât dpdv hardware cât și software. Sistemul integrat în ansamblul lui, prin aplicația software de administrare și operare, permite o serie de facilități avansate, printre ele regăsindu-se inclusiv emiterea facturilor și a rapoartelor pentru client direct din interfața de operare/cântărire sau din interfața dedicată pentru facturare, în baza datelor și a cântăririlor înregistrate de către operatori în baza de date.

Administrarea sistemului, a întregii baze de date, precum și accesul condiționat în interfețele de lucru ale acestuia, se fac de către proprietarul sistemului în regim Web-server, direct de la sediul central al acestuia, prin conexiune remote securizată.

Privit într-un cadru general, sistemul reunește în regim smart, precum o spirală ADN, mai multe subsisteme realizate și instalate de către același producator, PHILRO Industrial. Toate componentele hardware și software ale sistemului de cântărire și control al accesului de la Glina, dezvoltat pentru Ecorec SA, interacționează și se complementează una pe alta, precum piesele unui puzzle logistic.

Sistemul prezentat are în componență două cântare rutiere instalate suprateran, pe căile de acces ale vehiculelor care trebuie cântărite (un cântar pe sensul de intrare, altul pe sensul de ieșire). Acestea sunt echipate cu semafoare, bariere automate, senzori optici de siguranță, afișoare suplimentare externe și sisteme ANPR PHL-GATE (sisteme de tip Automated Number Plate Recognition, pentru controlul accesului pe baza identificării numărului de înmatriculare).

De asemenea, în locație mai există o a treia cale de acces (intrare/ieșire), care este dedicată mașinilor angajaților sau autovehiculelor pentru care administratorul locației consideră că nu este necesară cântărirea. Această zonă de tranzit este echipată cu doua sisteme ANPR și o barieră automată, similară cu cele din punctele de cântărire. Accesul prin aceasta zonă este strict restricționat, bariera deschizându-se automat doar în baza identificării vehiculelor de către sistemele automate ANPR PHL-GATE, care deservesc punctul de trecere, concomitent cu verificarea numerelor de înmatriculare într-o listă de vehicule înregistrate în sistem, verificare realizată la fiecare identificare a unui vehicul în acest punct de trecere.

Mai mult decat atât, accesul în baza listei de vehicule înregistrate în sistem este condiționat și pe paliere orare, astfel încât, spre exemplu, un angajat care lucrează în schimbul 1 nu poate intra sau ieși în/din locație cu mașina în afara orelor aferente acelui schimb. Dacă numărul de înmatriculare al vehiculului identificat în acest punct de acces există trecut în listă și dacă ora la care se prezintă acel vehicul în punctul de trecere se încadrează în palierul orar declarat în sistem, atunci sistemul va permite automat accesul sau ieșirea pentru vehiculul în cauză.

Interfața de lucru a aplicației software de cântărire este gestionată de către un singur operator, care accesează sistemul de cântărire de pe un dispozitiv de tip “All In One” printr-un browser. Interfața de cântărire permite operatorului accesul, vizualizarea și lucrul simultan, atât pentru cântarul de intrare cât și pentru cel de ieșire. Dispozitivele ANPR PHL-GATE trimit automat în aplicația de cântărire numărul de înmatriculare al vehiclului aflat pe cântar, iar după ce operatorul parcurge toți pașii efectuării unei cântăriri, în momentul salvării tichetului de cântar sistemul ridică automat bariera de acces, iar în funcție de faza cântăririi printează automat și tichetul de cântar, pe care operatorul îl înmânează șoferului.

Totodată, sistemul este prevazut și cu o altă interfață de lucru, pentru facturarea clienților. Accesul în această interfață a aplicației software este securizat și restricționat, fiind permis doar utilizatorilor declarați ai departamentului de contabilitate al beneficiarului. Se pot genera facturi și diferite tipuri de rapoarte pentru orice perioadă, pentru orice client care a tranzitat cel puțin o dată prin sistemul de cântărire și a fost înregistrat de către operatorii de la cântar în sistem.

De asemenea, dacă este necesar, operatorul cântarului poate și el emite factură, pentru orice client care solicită acest lucru și care a realizat o cântărire completă (brut/tară/net). În acest caz, pentru o siguranță sporită atât pentru administratorul sistemului cât și pentru clientul pentru care s-a realizat cântărirea transportului respectiv, emiterea facturii se face de către sistem în regim automat, în baza datelor înregistrate în tichetul de cântar, fără ca operatorul de la cântar să vadă interfața de lucru a aplicației de facturare și fără să poată interveni sau modifica în vreun fel datele de facturare.

Aplicația software de gestionare a sistemului de cântărire, facturare și control al accesului integrează și un al doilea punct de lucru al beneficiarului, aflat în Tulcea. Cele două puncte de lucru, din Glina și din Tulcea, au baze de date diferite ale cântăririlor dar sunt deservite de aceeași aplicație software de facturare.

Pentru detalii sau discuții suplimentare privitoare la realizarea unui sistem similar vă rugăm să contactați reprezentanții companiei noastre.